Založ si blog

Chybné biblické preklady falšujú pravdu!

 

Jeden taký nesprávny biblický preklad, ktorý použili farizejovia ako dôkaz, že Ježiš si zaslúžil byť ukameňovaný je v evanjéliu apoštola Jána, ktorý znie takto: ‘Ježiš im povedal: Pravdivo, pravdivo vám hovorím: Skôr ako bol Abrahám, bol som ja’! Židovskí odporcovia chceli Ježiša kameňovať, pretože povedal, že videl Abraháma, hoci ako povedali: ešte nemal päťdesiat rokov, doslovne: ‘Ešte nemáš päťdesiat rokov a videl si Abraháma?’ Ježiš sa v odpovedi zmienil o svojej predľudskej existencii, keď bol mocným duchovným tvorom v nebi ešte skôr, než sa Abrahám narodil. Iní tvrdia, že tento verš je dôkazom, že Ježiš je Boh. Tvrdia, že grécky výraz ego eimi (v niektorých Bibliách preložený ako ‘ja som’) nepriamo poukazuje na výraz v Hebrejských Písmach, kde Boh povedal Mojžišovi: ‘DOKÁŽEM, ŽE SOM TÝM, ČÍM DOKÁŽEM, ŽE SOM’ a dodal: ‘Tak máš povedať synom Izraela: DOKÁŽEM, ŽE SOM ma poslal k vám.‘ Ale Ježiš im povedal: ‘Pravdivo, pravdivo vám hovorím: Skôr ako bol Abrahám, bol som ja’. Lebo v tomto kontexte sa dej vyjadrený gréckym slovesom eimi začal skôr ako bol Abrahám a stále pokračoval. Preto je správne preložiť ho slovesom v minulom čase bol som, a nie ja som!  Okrem toho aj Ježišova argumentácia zaznamenaná v Jánovom evanjéliu ukazuje, že netvrdil, že je tou istou osobou ako jeho Otec!

Zúfalstvo politikov Česka v Európskej Únii!

18.04.2024

Európski politici, podpredsedníčka Európskej komisie V. Jourová, predseda vlády Českej republiky Petr Fiala koncom minulého mesiaca tvrdili, že Rusko podplatilo európskych politikov, aby šírili dezinformácie a tiež zasahovali do nadchádzajúcich júnových volieb, „Škandál s ruským vplyvom otriasa EÚ,“ kričal z 30. marca titulok Politico. Je pravda, že vplyv ruských [...]

Protest proti gruzínskemu parlamentu 

17.04.2024

Pokus zopakovať v Gruzínsku to, čo sa stalo Ukrajine v roku 2014, je v plnom prúde. Demonštranti dnes zaútočili na políciu v snahe zaútočiť na parlament a zákonodarcu! V zákonodarnom zbore, násilne udrel do tváre opozičný poslanec. Lenže vodcu parlamentnej väčšiny Mamuku Mdinaradzeho napadol šéf strany „Občania“ Aleko Elisashvili.

J. Biden – zmobilizujme G7 proti Iránu!

16.04.2024

USA prezident Biden uviedol, že práve hovoril s izraelským premiérom Benjaminom Netanjahuom, že zvolá svojich kolegov vedúcich predstaviteľov G7, aby koordinovali jednotnú diplomatickú reakciu na drzý útok Iránu!

USA Poľsko Duda Trump Stretnutie

Poľský prezident Duda si pochvaľuje priateľské stretnutie s Trumpom

18.04.2024 12:24

Hovorili aj o Dudovom návrhu, aby členovia NATO zvýšili svoje výdavky na obranu na tri percentá svojho hrubého domáceho produktu.

Branislav Zurian

U Zuriana došlo k mnohým zmenám. Boli nevyhnutné, tvrdí Šutaj Eštok

18.04.2024 11:36, aktualizované: 12:27

Zmeny mali podľa ministra vnútra prispieť k ukončeniu vojny v bezpečnostných zložkách.

parlament

Poslanci riešili zmeny v zložení výborov, čaká ich aj hodina otázok

18.04.2024 11:20

Dôvodom je nastúpenie nových poslancov do parlamentu.

Boris Beňa

Šutaj Eštok: Beňu v Kongu zadržali podľa informácii zo SIS pre podozrenie zo špionáže

18.04.2024 10:50

V roku 2021 bol Beňa odsúdený na trojročný trest s podmienečným odkladom na päť rokov.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1,294
Celková čítanosť: 3321439x
Priemerná čítanosť článkov: 2567x

Autor blogu

Kategórie