Hranice našich schopností

26. februára 2018, pskakal2, Biblia zázraky

V živote existujú veci, na ktoré naše schopnosti nestačia napriek tomu, že sa nám zdajú naše vlastnosti dostatočné, či už pre vzdelanie, dedičstvo alebo sociálne postavenie v živote! Aj keď sa apoštol Pavol cítil veľmi schopný, bol si vedomý, že mal obmedzenia.

Keď sa o tom zveril v modlitbe svojmu Stvoriteľovi, bolo mu Všemohúcim zjavené, že ‘moja nezaslúžená láskavosť je dostatočná pre teba, lebo moja moc sa zdokonaľuje v slabosti’! Apoštol Pavol cez Božiu prozreteľnosť pochopil význam týchto slov a povedal:

‘Preto sa budem radšej chváliť svojimi slabosťami, aby zostala Kristova moc nado mnou ako stan. Preto mám záľubu v slabostiach, v urážkach, a vo všetkých prípadoch núdze, v prenasledovaniach a v ťažkostiach pre Krista. Lebo keď som slabý, vtedy som mocný’!

Ako by sme mali správne pochopiť Pavlovým slovám? Apoštol si uvedomoval, že bez pomoci vyššieho zdroja by toho vo svojej misii nedokázal veľa! A že Boží duch mu dodá silu, aby zvládol úlohy, ktoré by sám nedokázal! Preto je nám všetkým príkladom!