Založ si blog

Fyzikálne konštanty nevyhnutné pre život!

Tak vysvetlil telóg a duchovný vedec W. Paley svoj dôvod pre vieru v Stvoriteľa: ´Keby som vo vyprahnutej pustatine našiel kameň, mohol by som logicky usúdiť, že je tam ako výsledok pôsobenia prírodných síl. Ale keby som tam našiel hodinky, asi ťažko by som dospel k rovnakému záveru´. Prečo? Lebo hodinky nesú známky konštruktéra!

Jeho názory významne ovplyvnili anglického prírodovedca Charlesa Darwina. Ale ten, na rozdiel od Paleyho začal tvrdiť, že účelné usporiadanie v živej prírode sa dá vysvetliť procesom, ktorý nazval prírodný výber. To bol argument pre mnohých neveriť v konštruktéra. Od ich času sa napísalo veľa v prospech Paleyho a Darwina.

Ale viera v Darwinovu teóriu priviedla mnohých úprimných ľudí k záveru, že ich existencia nemá žiaden zmysel. Už zosnulý vedec biológ J. Monod, ktorý získal Nobelovú cenu sa vyjadril takto: ´Človek nakoniec vie, že je sám v bezcitnej rozľahlosti vesmíru, z ktorej sa vynoril len náhodou. Ani jeho osud, ani jeho povinnosti neboli vopred určené´.

Na druhej strane autor knihy ´Veda a kresťanstvo — štyri pohľady´ povzbudzuje čitateľov, aby si predstavili vedca, ktorý navštívy imaginárnu riadiacu miestnosť celého vesmíru! Vidí tam rady ovládačov, ktoré sa dajú ľubovoľne nastaviť. Povedia mu, že každý z nich musí byť nastavený na určitú konkrétnu hodnotu, aby bol možný život.

Vedec po presnom výpočte zistí, že len malá zmena v akomkoľvek nastavení by zmenila stav vesmíru tak, že život by neexistoval! Preto astronóm G. Greenstein prišiel k záveru: ´Keď ohodnotime všetky fakty, zistíme, že tu musí pôsobiť Ktosi nadprirodzený. Je možné, že sme bez toho, žeby sme vôbec chceli, narazili na vedecký dôkaz existencie Najvyššej bytosti´?

Trump o mieri a bezpečnosti vo svete?

17.07.2018

V posledných týždňoch sa stali vo svete úžasné veci na poli politiky, ktoré prekvapili neočakávane všetkých, aj keď mnohí tomu nedávajú až tak veľký význam z ich hľadiska, pretože viac »

Ako sa prejavuje záblesk večnosti

14.07.2018

‘Zodvihnite vysoko oči a hľaďte. Kto stvoril tieto veci? Je to Ten, ktorý vyvádza ich vojsko podľa počtu, všetky ich dokonca nazýva podľa mena. Pre hojnosť dynamickej energie a pretože je viac »

Najväčší objav za posledných 6 tisícročí!

11.07.2018

V minulom článku som naznačil, že najväčšie objavy v histórii ľudstva boli z hľadiska duchovného, pretože len tieto pomáhajú ľuďom nielen znášať dnešný ťažký život, ale zárovaň viac »

Mychajlo Ježeľ

Ukrajinský exminister Ježeľ dostal v Bielorusku štatút utečenca

18.07.2018 21:38

Ježeľovi hrozí doma päť až osem rokov väzenia za spreneveru dvoch miliónov dolárov.

mayová

Extrémistu usvedčili z plánovania vraždy premiérky Mayovej

18.07.2018 21:11

Naa'imur Zakariyah Rahman mal v úmysle nastražiť výbušninu pred vchodom do sídla britskej premiérky na Downing Street.

trump

Kto sa v tom má vyznať? Biely dom poopravil Trumpa, ktorý sa neskôr poopravil sám

18.07.2018 20:42, aktualizované: 21:50

Americký prezident Trump vyjadril presvedčenie, že Spojené štáty už nie sú terčom Ruskej federácie. Hovorkyňa jeho myšlienku znegovala a sám Trump neskôr uviedol, že "hrozba stále existuje".

šichany

Putin otvoril verejnosti mesto Šichany, smutne známe pre novičok

18.07.2018 20:31

Tajné laboratória chemických zbraní boli podľa médií nedávno zničené.

Štatistiky blogu